Killing Us Softly 4 - GECANCELLED

11 mei 19:30 - 00:00

Killing us softly 4
Advertising’s image of women

Vanaf 1979 onderzoekt Jean Kilbourne de representatie van genderstereotypes in de reclamewereld. Haar award winnende reeks Killing Us Softly daagt al 2 decennia studenten uit om kritisch na te denken over het verband tussen eetstoornissen, de hedendaagse politiek, seksueel geweld en reclamebeelden. In het vierde deel ‘Advertising’s Images of Women’ maakt Kilbourne de balans op. Ze neemt 160 advertenties en commercials onder de loep die in de afgelopen 20 jaar gemaakt zijn. Terwijl de visuele taal van de reclames continu aan verandering onderhevig is, blijkt hun seksistische en misogyne ondertoon haast onveranderlijk.

Over de reeks emancipatie & gender:
Killing us softly 4 is onderdeel van een filmreeks over emancipatie en gender. We draaien bepalende en spraakmakende documentaires binnen dit thema. Bij elke voorstelling vindt een verdiepend gesprek met een interessante gast plaats.

19:00 deur open, 19:30 aanvang programma
entree 5,00 euro | reserveren aanbevolen; 020-3700210